Stefos Kazdailienės dienoraštis

Patinka šis dienoraštis?

Užsiregistruok Klase.lt ir galėsi komentuoti bei gauti pranešimus apie naujus jo įrašus ar rašyti savo dienoraštį!

Ar esame tarp bijančių?..

2014-07-22 23:31, įrašas peržiūrėtas: 4283

    Lietuva labai įvairi. Teko rinkti parašus referendumui tiek einant per kaimo sodybas, tiek miestų turguose, prekybos centruose ir šiaip gatvėse. Parašų rinkimo metu geriausias referendumo palaikymas jautėsi kaimuose – retas žmogus, kuris ten nepasirašė. Dažniausiai net nereikėdavo jokio aiškinimo, kodėl tai svarbu – kaimo žmonės, gyvenantys ant žemės, intuityviai jaučia ir supranta, kad negalima, kad yra labai blogai pardavinėti žemę, Tėvynę užsieniečiams.    

   Kiek kitokia situacija buvo miestuose, ypač priemiesčių privačių namų naujakurių rajonuose. Ten jau daug žmonių pareikšdavo, kad jiems žemės klausimas yra neaktualus arba kartojo liberalų klišes „žemės neišsiveš“ ir panašias. Dar vienas pastebėjimas: paprasti žmonės rašėsi aktyviau nei inteligentai, dirbantys valdžios institucijose ar aukštosiose mokyklose. Jaunimas buvo gerokai abejingesnis negu pagyvenę žmonės. Kalbinant jaunimą susidarė nuomonė, kad daugelis iš jų išvis nebesieja savo ateities su Lietuva. Tai – Lietuvos tragedija.   

    Dar viena referendumo organizavimo metu pastebėta daugumos žmonių būsena – baimė.    Baimė natūralus žmogiškas jausmas ir, be abejo, daug žmonių ją jautė ir sovietmečiu. Bet tada baimė buvo kitokia. Žmonės buvo socialiai saugūs. Visi turėjo darbą ir pajamų. Jeigu išmesdavo iš darbo už kokius prasižengimus, tai jokių problemų nebuvo susirasti panašų. Visi žinojo, kad nemokamai gaus butą, kad mokslas ir gydymas nemokamas, visiems prieinamas. Kvalifikuotas darbininkas dažnai uždirbdavo daugiau negu įmonės vadovas, teisėjas ar prokuroras, tuo labiau daugiau nei koks valdininkas. Taigi lipimas karjeros laiptais ar kritimas nuo jų nebuvo susijęs su kokiomis nors reikšmingomis materialinėmis netektimis.    

   O kas šiais laikais jaučiasi socialiai saugus? Bedarbis, ieškantis darbo? Šeima, gyvenanti vien iš socialinių pašalpų? Parduotuvės kasininkė, darbininkas, bibliotekininkė ar darželio auklėtoja, kurių atlyginimo vos užtenka maistui? O gal valdininkas, inžinierius, teisininkas ar dėstytojas, pasiėmę būsto paskolą 30-čiai metų ir žinantys, kad neteks visko ir visą gyvenimą liks skolingi, jei kartais neteks darbo, jei liga ar dar kas nors? O ar saugiai jaučiasi verslininkas, žinantis, kad mokesčių inspekcija ar kita ekonominius nusikaltimus tirianti institucija jį gali bet kada sutvarkyti taip, kad ne tik liks nuogas plikas, bet ir sės į kalėjimą? O kaip Seimo nariai – per galvą besiverčiantys, kad įtiktų vadovybei, kad tik kaip nors dar pratęstų kadenciją – argi jie jaučiasi saugūs, ar nejaučia baimės? Bet kurioje valdžios institucijoje, savivaldybėje ar seniūnijoje – visur postus yra užėmę valdančių partijų, kategoriškai pasisakiusių prieš referendumą, nariai. Tie patys partijų žmonės yra ir rinkimų komisijų nariai. Ar išdrįs pašalpą gaunanti daugiavaikė motina, paskendęs skolose ūkininkas, gaunantis paramą iš ES, valstybinės įmonės tarnautojas eiti į referendumą, žinodami, kad komisijoje sėdi socialinės rūpybos, žemėtvarkos darbuotojai, kiti valdininkai, konservatoriai ir liberalai, nuo kurių sprendimų tiesiogiai priklauso jo egzistencija? Vargu. Ta baimė patekti į „juoduosius“ referendume dalyvavusių žmonių sąrašus iš dalies ir lėmė žemą žmonių aktyvumą.

  Kita priežastis – akiplėšiškas, tiesiog begėdiškas valdžios melas ir gąsdinimai, o iš kitos pusės – žmonių nesugebėjimas savarankiškai mąstyti, analizuoti, t. y. atskirti melą nuo tiesos – pasikliovimas aukštai valdžioje stovinčiais autoritetais. Čia ir vėl suveikė primityvi baimė: ES uždės baudą, nebebus išmokų, reikės grąžinti tai, ką jau gavom iš ES, ir t.t., ir pan.  

                                Ištrauka iš Vytauto Švanio " Baimė - daugumos būsena"

2014-07-23 06:58

,,tas prakeiktas nuolankumas"..

2014-07-23 08:09

pažįstų autorių,todėl žnau kad jis sako tiesą,tikrai ankščiau žmonės buvo saugesni ir su kitokiomis baimėmis ....o dabar?

2014-07-23 11:11

Sovietiniais laikais bijojau eit į bažnyčią, nes galėjau netekt mėgiamo darbo, o dabar bijau, kad nebus diskutuojančių...

2014-07-23 12:29

ir taip aisku....

2014-07-23 18:28

...kad ? ...nes... argi? Nėra prieštaraujančių? . Tikrai liiūdna...

2014-07-23 18:44

blogiau...abejingi

2014-07-23 20:48

Rima D Šiandien 08:09 rašė:

pažįstų autorių,todėl žnau kad jis sako tiesą,tikrai ankščiau žmonės buvo saugesni ir su kitokiomis baimėmis ....o dabar?

Anksciau buvo saugesni,nes "saugojo" SSSR saugumas.

Abejingumas mums budingas svarsant bet koki klausima.Labai pritariu Gotui,kad tas prakeiktas nuolankumas ir abejingumas labai "zudo" musu tauta.Bijom issakyti savo nuomone,nesvarbu ,kokia ji butu.

2014-07-23 20:49

 Autorius neblogas demagogas - suplaka į viena žmogiškąjį baimės jausmą, socialines įtampas, Tėvynės (ne)meilę, žemės klausimą priešpastatydmas sovietmečio pseudogeroves.Nežinau, kaip mieste , o aš augau kaime ir gerai prisimenu, kad tėvai visą laiką bijojo - kolūkio pirmininko, ūkvedžio, brigadininko.Kad neduos traktoriaus žemei apsidirbt, kad draudžia laikyt daugiau gyvuliukų, kad per pačią šienapjūtę išvarys ravėt kolūkio cukrinių runkelių ir t.t. , ir t.t.Tėvai buvo darbštūs žmonės , bet visą savo gyvenimą ir jėgas atidavė kolūkiui.Kai pamąstau , jei jie būtų sulaukę šių laikų ir būtų galėję laisvai, nevarinėjami, neujami ūkininkaut savo žemėj - darosi graudu , liūdna.Todėl nereikia čia postringaut apie jokį sovietmečio neva socialinį saugumą ar lygybę.Šių dienų ūkininkai jaučiasi šimtąkart saugesni ir užtikrinti dėl rytojaus, nei sovietmečio kolūkiniai baudžiauninkai.  

2014-07-24 15:53

 

Stefa Kazdailiene Vakar 11:11 rašė:

Sovietiniais laikais bijojau eit į bažnyčią, nes galėjau netekt mėgiamo darbo, o dabar bijau, kad nebus diskutuojančių...

Is tiesu, man gana keista tai girdeti, nes nepatyriau to ir aplinkoje nemaciau… mano aplinkoje laisvai visi vazinedavo i baznycia. Pats krikstytas, gerai pamenu sesers krikstynas, visada svesdavom kaledas ir velykas, vaziuodavom i baznycia. Man labiausiai patikdavo velykos… pavasaris, prie baznycios pardavinejo visokius saldumynus. Senai jau pastebejau, kad zmogus dazniausia pats sugalvoja sau “bauba”. Savaime aisku, kad visada atsirasdavo “geranoriu” kurie ne tik patarinejo, bet daznai ir reikalavo “reikiamos” ideologines krypties… visokio plauko “sliuzu” ir niekseliu visada buvo ir bus, nesvarbu kokia santvarka ir ideologija. Nors jeigu idemiai paziureti, tai visos ideologijos mazai kuo skiriasi ir viskas priklauso nuo to, kas “vairuoja” ta krypti. Dar idomus pastebejimas… daznai girdziu – sovietai, sovietmetis ir t.t. Kas tai ? Yra grazus lietuviski zodziai – tarybos, tarybiniai laikai…

 

2014-07-24 16:53

 

Saulius LT Vakar 20:49 rašė:

 Autorius neblogas demagogas - suplaka į viena žmogiškąjį baimės jausmą, socialines įtampas, Tėvynės (ne)meilę, žemės klausimą priešpastatydmas sovietmečio pseudogeroves.Nežinau, kaip mieste , o aš augau kaime ir gerai prisimenu, kad tėvai visą laiką bijojo - kolūkio pirmininko, ūkvedžio, brigadininko.Kad neduos traktoriaus žemei apsidirbt, kad draudžia laikyt daugiau gyvuliukų, kad per pačią šienapjūtę išvarys ravėt kolūkio cukrinių runkelių ir t.t. , ir t.t.Tėvai buvo darbštūs žmonės , bet visą savo gyvenimą ir jėgas atidavė kolūkiui.Kai pamąstau , jei jie būtų sulaukę šių laikų ir būtų galėję laisvai, nevarinėjami, neujami ūkininkaut savo žemėj - darosi graudu , liūdna.Todėl nereikia čia postringaut apie jokį sovietmečio neva socialinį saugumą ar lygybę.Šių dienų ūkininkai jaučiasi šimtąkart saugesni ir užtikrinti dėl rytojaus, nei sovietmečio kolūkiniai baudžiauninkai.  

Megstam mes tuos “lipdukus”… faktiskai ir tave galima pavadinti demagogu. Zmogus parase tai ka mato ir ka jaucia, nekalbant jau apie tai, kad turi tam pilna teise. Nejaugi LT zodzio ir nuomones laisve turi tik ta laisve, kuri visiskai sutampa su “naujos partijos” kryptimi. Nieko neprimena ? Kiekvienas laikotarpis turejo, turi ir tures “juodu” demiu iki tol, kol zmogus nesupras, kad esa mulkinamas saujos “tautos gelbetoju”. Zinai, as visa vaikyste ir jaunyste praledau kaime, man ir dabar kaimas mielesnis uz miesta. Mano viena mociute nebuvo linkusi vesti rimta uki, antra turejo arkli, 6 karves, 2 bulius, virs 10 kiauliu, na ir smulkmena, vistos, zasys, antys. Zemes nepamenu kiek buvo, bet atsimenu kazkoki nerealu bulviu lauka ir bulviakasiui visada kviesdavo visa kaima pagalbos. As neabejoju, kad tavo tevai bijojo kolukio pirmininko ir dar ko nors… kolukio pirmininkas taip pat bijojo tavo tevu (gali neabejoti) ir kitu kolukieciu, savo vadovu ir t.t. Ta “baimes liga” labai paplitus, zmoguje vergo genas gilus… Zmogus visada iesko pasiteisinimo – “jeigu mums duotu, tai jau mes tada… “ . Mitas… istorija rodo duoti duoda, bet ne kiekvienas pajegus paimti. Sakai siu dienu ukininkai simtakart laisvesni ir saugesni, gal but… bet ar ne is tos “laisves ir saugumo” Lietuvoje beveik nera zemes ukio ir pramones ? Saugus ir laisvas zmogus esa lygiai tiek, kiek leidzia sau buti laisvu ir saugiu…

 

2014-07-24 17:32

Romualdas Lietuvis Šiandien 15:53 rašė:

 

Stefa Kazdailiene Vakar 11:11 rašė:

Sovietiniais laikais bijojau eit į bažnyčią, nes galėjau netekt mėgiamo darbo, o dabar bijau, kad nebus diskutuojančių...

Is tiesu, man gana keista tai girdeti, nes nepatyriau to ir aplinkoje nemaciau… mano aplinkoje laisvai visi vazinedavo i baznycia. Pats krikstytas, gerai pamenu sesers krikstynas, visada svesdavom kaledas ir velykas, vaziuodavom i baznycia. Man labiausiai patikdavo velykos… pavasaris, prie baznycios pardavinejo visokius saldumynus. Senai jau pastebejau, kad zmogus dazniausia pats sugalvoja sau “bauba”. Savaime aisku, kad visada atsirasdavo “geranoriu” kurie ne tik patarinejo, bet daznai ir reikalavo “reikiamos” ideologines krypties… visokio plauko “sliuzu” ir niekseliu visada buvo ir bus, nesvarbu kokia santvarka ir ideologija. Nors jeigu idemiai paziureti, tai visos ideologijos mazai kuo skiriasi ir viskas priklauso nuo to, kas “vairuoja” ta krypti. Dar idomus pastebejimas… daznai girdziu – sovietai, sovietmetis ir t.t. Kas tai ? Yra grazus lietuviski zodziai – tarybos, tarybiniai laikai…

 

                 Tau pasiseke,Romai del Baznycios.Mano vidurineje mokykloje buvo net tokiu atveju,kad mokytoju grupeles stovedavo prie iejimu i Baznycia ir registruodavo vaikus.Pirmadienio ryta po svenciu jau kabedavo mokiniu sarasas,o trimestro gale buvo sumazinti elgesio pazymiai vienu balu.Nezinau,kaip ivyko,gal angelas uzmete skraiste,kad i ta sarasa nepapuoliau.Kai mokiniu tevai pradejo burcyti,buvo pasakyta,kad pionieriai,spaliukai ir komjaunuoliai eiti i Baznycia negali.O tada kitokiu nelabai ir buvo.Na,zinoma,zmones rasdavo kitu iseiciu po tokiu akibrokstu,nuvaziuodavo i kita miesteli.Turbut tuos ivykius labai gerai prisimena mano klasiokai,esantys cia,Klaseje LT.

               Poto buvo laikas,kai pati dirbau mokykloje.Ar tais laikais mokytojas galejo eiti i baznybia???Ryt diena jau stovetum direktores kabinete.Komuniste niekada nebuvau,bet tai "nesiderintu" su mokytojo morale..Aisku,kas norejo,rasdavo iseiciu,vaziuodavo i kitus miestus.Jau atsilimo laiku,man uosve pasiuvo suknele,derindama geltona zalia ir radona spalva.Buvo silta,ruosem mokinius egzaminams ir i konsultacija atejau su ta suknele.Viena mokytoja tuoj pat paklause apie spalvas.Apsimetusi pasakiau,kad tai mano megstamiausios spalvos ir suknele pirkta Vengrijoj. Ji mane perspejo,kad "ziurek ziurek"...Ta pati mokytoja poto buvo altyvi sajudiste.Labai daug visokiu pavieniu atveju,bet kiekvienas turi savo istorijas.Nezinau,man buvo labai nesmagus okupacinis laikas,labai.Kazkoks melas nuolat,kaukes ir kaukes.Kalba is tribunu viena,galvoja kita.Net nesivercia liezuvis pavadinti tu laiku tarybiniais.

        Kai autorius kalba apie baime-tuscias reikalas.Turbut zmones bijosi patys saves,daugiau tai tikrai nieko.Na nejau reikia buti tokiu tusciagalviu,kad bijotum pareiksti savo nuomone referendume?Cia tik kirminiskas abejingumas.

 

2014-07-24 17:39

 

Visiskai sutinku Adele, pilna nesamone… tiesa, visai kita linkme… Manau, tu visiskai nesidomi kieK baudziamuju bylu buvo iskelta Referendumo parasu rinkejams. Tai ir yra pilna nesamone. Surinkau viska apie baudziamuosius, teisminiu tyrimu eiga ir nuosprendzius… FantastikA, tokiu nesamoniu man dar neteko regeti. Is pradziu buvo bandyta nuteisti uz parasu klastojima, bet nepavyko… nu neklastojo nieks parasu, ka padarysi… tada sugalvojo administracines bylas ir baudas. Daug laiko neuziminesiu, viska kas vyksta gali ir pati suzinoti, butu tik noro…

Daug unikaliu nesamoniu teko perskaityti… Idomumo delei, vienas perlas – teisiama viena piliete (parasu rinkeja). Kai neivyko niekaip prikibti, buvo nutarta nubausti vistiek, bent administracine bauda… kai advokatas iskele klausima del nukentejusios puses , kam ir koks nuostolis buvo padarytas. Idemiai isiskaityk, “genialus” prokuroro kaltinimas - “Administracinė byla yra keliama teisėtai, minimi teisės pažeidimai yra visiškai įrodyti, žalą patyrė VRK, kuriai dėl kaltinamosios veiksmų buvo apsunkintas darbas, ir teisėsaugos institucijos, kurios turėjo tai vertinti. ” Unikalu….. Reiskia, kiekvienas biurokratas ar kontora, pas kuri pilietis ateina su, neva “netvarkingais”, dokumentais, patiria „zala“ ir del to jie turi pagrindo kreiptis i prokuratura, o pastaroji taip pat patiria „zala“ – del pareigos istirti toki pareiskima.

 

2014-07-24 18:21

Zinai Audre, gal ir man sekesi, niekada apie tai negalvojau, vienodai rode… Tiesa uz pazanguma visada turejau trejeta, retkarciais dvejeta. Musu klases aukletoja buvo arsi komuniste, ir moralus skaitydavo ir sarasus vede… nusispjauti, istrinti ir ismesti…. Tiesa, buvau sutikes, kokiais, gal 2000 metais. Arsi antikomuniste, tikra patriote… juokinga, is tiesu net ne bjauru…

Mano dede deste teise univerkoje, baznycia gana daznai aplankydavo, nezinau… tarp kitko 197… (nepamenu tiksliai) buvo pasiustas mokytis i Sarbona, po to kuri laika deste Sarbonoje. Nezinau, nebuvo jokiu rimtu problemu… Kai pradejau dirbti, dar Lietuvoje, popieriuku visokiu anot manes i sauguma rase iki valios… Du kartus kviete i sauguma, nieko… pakalbejom, issiaiskinom, tuo ir uzbaigem… Saugume, kaip ir visuomeneje, yra normalus zmones, yra nieksai, yra idiotai… Tarp kitko, popieriukus rase “broliai lietuvaiciai”, kurie dabar, net neabejoju – “tikri patriotai”… As isitikines, nera blogu laiku, yra blogi zmones, veidmainiski, padlaiziai ir pavydus… vergai…

2014-07-24 18:31

Zinoma,tame laike atmosfera ir kuria zmones,ne kas kitas.

2014-07-24 19:15

Romualdas Lietuvis Šiandien 15:53 rašė:

 

Stefa Kazdailiene Vakar 11:11 rašė:

Sovietiniais laikais bijojau eit į bažnyčią, nes galėjau netekt mėgiamo darbo, o dabar bijau, kad nebus diskutuojančių...

Is tiesu, man gana keista tai girdeti, nes nepatyriau to ir aplinkoje nemaciau… mano aplinkoje laisvai visi vazinedavo i baznycia. Pats krikstytas, gerai pamenu sesers krikstynas, visada svesdavom kaledas ir velykas, vaziuodavom i baznycia. Man labiausiai patikdavo velykos… pavasaris, prie baznycios pardavinejo visokius saldumynus. Senai jau pastebejau, kad zmogus dazniausia pats sugalvoja sau “bauba”. Savaime aisku, kad visada atsirasdavo “geranoriu” kurie ne tik patarinejo, bet daznai ir reikalavo “reikiamos” ideologines krypties… visokio plauko “sliuzu” ir niekseliu visada buvo ir bus, nesvarbu kokia santvarka ir ideologija. Nors jeigu idemiai paziureti, tai visos ideologijos mazai kuo skiriasi ir viskas priklauso nuo to, kas “vairuoja” ta krypti. Dar idomus pastebejimas… daznai girdziu – sovietai, sovietmetis ir t.t. Kas tai ? Yra grazus lietuviski zodziai – tarybos, tarybiniai laikai…,

 

Romualdai, mano tėvai taip pat lankė bažnyčią, buvo tikintys, mus vaikus irgi vesdavosi, visą tai puikiai žinau...Ir kaip poterius pas davatkėlę Ž. Kalvarijoje mokiausi ir visas religines priedemes atlikom. Tėvai buvo paprasti kaimo žmonės, kolūkiečiai... O, va, man reikėjo daryt slaptai...ir tuoktis bažnyčioje slaptai, ir vaikus krikštyt slaptai. Daug ką tėvukas apie pokario laikmetį, apie savo sudėtingą gyvenimą, apie stribų ir partizanų vizitus, apie buvimą daboklėje, papasakojo tik likus porai mėnesių iki išėjimo anapilin... O tai įvyko šiemet, sausio pirmą... Matyt bijojo dar po senovei. Ar aš bijojau ko tai? Vargu... tik nenorėjau bereikalingų problemų... Visada prisiminsiu tėvų meilę savo kraštui, prisimenu, kaip tėvukas bučiavo mažytę tautinę vėliavytę, kurią atvežiau tik atkūrus nepriklausomybę... 

2014-07-24 19:27

 Sauliau, o aš džiaugiuosi, kad autorius aplamai parašė šį straipsnį... Ir visai jo nei už ką nesmerkiu... Tik sutinku su kai kuriais jo pastebėjimais arba nesutinku... Ieškojau pamąstymų apie referendumą, apie tai, kodėl žmonės apatiški... Bandau suprasti iš įvairios informacijos..., pasidaryt išvadas...

2014-07-24 19:41

Romualdas Lietuvis Šiandien 16:53 rašė:

 

Saulius LT Vakar 20:49 rašė:

 Autorius neblogas demagogas - suplaka į viena žmogiškąjį baimės jausmą, socialines įtampas, Tėvynės (ne)meilę, žemės klausimą priešpastatydmas sovietmečio pseudogeroves.Nežinau, kaip mieste , o aš augau kaime ir gerai prisimenu, kad tėvai visą laiką bijojo - kolūkio pirmininko, ūkvedžio, brigadininko.Kad neduos traktoriaus žemei apsidirbt, kad draudžia laikyt daugiau gyvuliukų, kad per pačią šienapjūtę išvarys ravėt kolūkio cukrinių runkelių ir t.t. , ir t.t.Tėvai buvo darbštūs žmonės , bet visą savo gyvenimą ir jėgas atidavė kolūkiui.Kai pamąstau , jei jie būtų sulaukę šių laikų ir būtų galėję laisvai, nevarinėjami, neujami ūkininkaut savo žemėj - darosi graudu , liūdna.Todėl nereikia čia postringaut apie jokį sovietmečio neva socialinį saugumą ar lygybę.Šių dienų ūkininkai jaučiasi šimtąkart saugesni ir užtikrinti dėl rytojaus, nei sovietmečio kolūkiniai baudžiauninkai.  

Megstam mes tuos “lipdukus”… faktiskai ir tave galima pavadinti demagogu. Zmogus parase tai ka mato ir ka jaucia, nekalbant jau apie tai, kad turi tam pilna teise. Nejaugi LT zodzio ir nuomones laisve turi tik ta laisve, kuri visiskai sutampa su “naujos partijos” kryptimi. Nieko neprimena ? Kiekvienas laikotarpis turejo, turi ir tures “juodu” demiu iki tol, kol zmogus nesupras, kad esa mulkinamas saujos “tautos gelbetoju”. Zinai, as visa vaikyste ir jaunyste praledau kaime, man ir dabar kaimas mielesnis uz miesta. Mano viena mociute nebuvo linkusi vesti rimta uki, antra turejo arkli, 6 karves, 2 bulius, virs 10 kiauliu, na ir smulkmena, vistos, zasys, antys. Zemes nepamenu kiek buvo, bet atsimenu kazkoki nerealu bulviu lauka ir bulviakasiui visada kviesdavo visa kaima pagalbos. As neabejoju, kad tavo tevai bijojo kolukio pirmininko ir dar ko nors… kolukio pirmininkas taip pat bijojo tavo tevu (gali neabejoti) ir kitu kolukieciu, savo vadovu ir t.t. Ta “baimes liga” labai paplitus, zmoguje vergo genas gilus… Zmogus visada iesko pasiteisinimo – “jeigu mums duotu, tai jau mes tada… “ . Mitas… istorija rodo duoti duoda, bet ne kiekvienas pajegus paimti. Sakai siu dienu ukininkai simtakart laisvesni ir saugesni, gal but… bet ar ne is tos “laisves ir saugumo” Lietuvoje beveik nera zemes ukio ir pramones ? Saugus ir laisvas zmogus esa lygiai tiek, kiek leidzia sau buti laisvu ir saugiu…

 

 Kaip tai beveik nėra žemės ūkio? Vien Plungės rajone yra puikiai ūkininkaujančių... Kažin kurioje Europos valstybėje nėra lietuviškos ž. ū. produkcijos? Ir ne tik Europos... O Lietuvos lazerių pramonė lygiuojasi į JAV ir Kiniją...

2014-07-24 20:41

 Kad keliamos baudziamosios bylos parasu rinkejams,teko skaityti,Romualdai,tik neteko girdeti,kad referendumo dalyviai butu traukiami i kokius tai juoduosius sarasus,ir absoliuciai niekas nejaute baimes bent jau toje apylinkeje,kur gyvenu.Baime greiciau jaute tie,kurie isitikine jog zemes pardavimas tas pats,kas atemimas

2014-07-24 21:22

 

Stefa Kazdailiene Šiandien 19:41 rašė:

 

 
 Kaip tai beveik nėra žemės ūkio? Vien Plungės rajone yra puikiai ūkininkaujančių... Kažin kurioje Europos valstybėje nėra lietuviškos ž. ū. produkcijos? Ir ne tik Europos... O Lietuvos lazerių pramonė lygiuojasi į JAV ir Kiniją...

 

Stefa, kai sakau nera, tai nereiskia, kad visi ismire ir viskas sustojo. Turiu omeny bendro zemes ukio produkto smukima… dabar nepasakysiu tiksliai, bet ivairiu saltiniu duomenimis (lietuvisku saltiniu), LT zemes ukis nusmuko mazdaug 30-50%, nors visiskai isitikines, kad buvo potencialas padidinti ji dvigubai. Aisku yra ir pramone, o ir ne blogiausia buvusios Soc. Stovyklos ribose, bet suzlugdyta daug prioritetiniu pramones saku. Nepaisant to, kad BVP daug maz laikosi, BNP smunka. Taip LT lazerines irangos gamyba yra aukstame lygyje ir tai dziugina. Tarp kitko visai nereikia lygiuotis i JAV lazeriu pramone, LT lazeriu pramone esa aukstesnio lygio nei JAV.

 

Iš viso įrašų: 172
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

gelytes

Patiko nuotrauka? Įvertink!

Reklama Sukurk savo
Reklama
Informacija

El. p.: reklama@tipro.lt

tiPRO grupės dalis
tiPRO logotipas
Ši svetainė talpinama