Gruodzio 3 Hebrone, Palestina.

Jurga Dapseviciute Gruodzio 3 Hebrone, Palestina. Gruodzio 3 Hebrone, Palestina.

Patinka šis dienoraštis?

Užsiregistruok Klase.lt ir galėsi komentuoti bei gauti pranešimus apie naujus jo įrašus ar rašyti savo dienoraštį!

Gruodzio 3 Hebrone, Palestina.

Rytas. Namu Betliejuje duris uzdarom 9.15. Kopdami gatvele link pagrindines gatves matom vadinama "sherut" (2,5 shekelio (1$ = 3.9 NIS shekelis) i viena marsruto puse, nesvarbu kur islipi), bendra taksi. Jis stovi pagrindinej gatvej ir matydamas

Gruodzio 3 Hebrone, Palestina.

2008-12-28 19:58, įrašas peržiūrėtas: 1306

Taip jau yra, kad Hebronas yra vienas is karsciausiu Vakaru Kranto (West Bank) miestu, kur Izraelio settleriu atakos jau tapo nekontroliuojamos ir pati Izraelio armija pradejo kovoti pries juos. Noredami pasiziureti savo akimis ir tuo paciu nuvykt i viena susitikima, ankstu Gruodzio 3iosios ryta issiruosiam is Betliejaus i Hebrona.

Kelione Betliejus-Hebronas trunka apie 15 min. (nebent Izraelio checkpointai uztrukdytu) ir kainuoja 8NIS zmogui. Sedim, vaziuojam, gerimes gamtovaizdziu - vis aukstyn zemyn gan skurdus krastovaizdis, su daug uolu ir akmenu zemeje, tikrai ne ukininkavimui tinkama. Pravaziuojam pirma checkpointa, kareiviai autobusiuko nestabdo, bet ju pilna, su zalia kareiviska uniforma, nepersaunamom liemenem ir didziuliais automatais (po velniu, ka jie cia veikia ne savo teritorijoj). Letai pravaziuojam, bet sekmingai. Pasiekiam Hebrona. Hebronas - tai West Bank (didzioji dalis okupuotos Palestinos teritorijos) miestas kuriame pastruoju metu situacija labai itempta ir karsta. Vos diena pries mums keliaujant ten vel vyko Izraelio atvykeliu (settlers) ataka pries Palestinos gyventojus. Izraelis tiesiog nori isvaryti Palestiniecius is ju zemes. O kas parasyta laikrasciuose apie ta vakaryksti ivyki? Ogi tai kad Sunkiai suzeistas Izraelio jaunuolis akmenu svaidymo metu. Mat kai Izraelieciai ieina i miesta su ginklais ir pradeda savo malonumui atakas pries nekaltus vietos gyventojus, sie neturi jokiu ginklu apart akmenu gulinciu visur aplink. Vienintelis budas gintis. Ir tikrai ne is malonumo.

Nepasiekiam Hebrono stoties, islipam anksciau, nes priekyje didziule automobiliu spustis ir neaisku kas ten dedasi. Islipam mes trys, islipa ir vienas Palestinietis draugiskai nusiteikes parodyti kur miesto centras. Eidami suprantam kas vyksta ir is kur ta spustis. Tai Palestinos Hebrono universiteto studentai taikiai protestuojantys pries tai ka daro Izraelio atvykeliai (settlers). Budami cia puikiai jauciam karsti (nekalbu apie oro temperatura) ir itampa. Situacija tikrai ne pati svelniausia. Bet kokiu atveju pakeleivis is autobusiuko kviecia eit toliau link centro, nuolat esam stabdomi ir klausinejami is kur atvykom praeinanciu vaiku, paaugliu ir suaaugusiuju. Suzinoje jie tik sypsosi ir siltai sutinka "you very welcome". Mes trys ieskom vietos is kur galetume paskambinti. Autobusiuko bendrakeleivis ragina sekt ji (angliskai nelabai supranta, tad zino tik kad mum centro ir telefono reikia) tai mes ir sekam ir staiga atsirandam salyginai prabangiam prekybos centre, kompiuteriu parduotuveje, pasirodo - cia jis dirba, ir cia su mumis vel draugiskai sveikinasi ir pagalba siulo jo draugai. Taip jie paskambina zmogui su kuriuo planavome susitikti Hebrone, vardu Anas. Paskambina, pakalba ir lyg niekur nieko rodo mums kad sektume. Mes progu is akimirkos sansu nesistengiam svarstyti ir is karto sekam ji. Nulipe du aukstus atsiduriam automobiliu aikstelej, sedam i jo automobili ir jis veza mus pas Anas. Dar lauzyta anglu kalba bando siek tiek paaiskinti apie savo miesta ir situacija cia, duoda savo firminius tusinukus ir telefono numeri "If you need anyting, call me".

Ana sutinkame gerokai uzsiemusi, panirusi i ivairius projektus. Matom kad laiko turi labai nedaug, bet jis speja greit trumpai nupasakot ka ta organizacija "International relief. School Online" veikia ir kokiu projektu jis dabar uzsiemes. Pasirodo, kartu su Yellow Pages bando padaryti Palestinos zemelapi, nes toks siuo metu neegzistuoja kuris atspindetu tikra likusia Palestinos teritorija. Taip pat matome kruvas maisu su rubais, tai projektas kur patys palestinieciai atiduoda savo nereikalingus rubus ir jie organizacijoje juos sutvarko ir isdalina sunkiausiai mieste begyvenantiems. Tada Anas pakviecia mus i Hebrono senamiesti, kur visa situacija ir verda. Sedam i jo automobili ir po keliu minuciu mes jau ten. Einam gatvele ne taip seniai buvusio vieno is didziausiu turgu gatvele, kur vos vienas kitas prekeivis belikes (kiti neapsikente kaip Izraelieciai su jais elgiasi - pabego (arba mire)). Virs galvos ne saulute mums sviecia, o tinkline tvora musu galvos apsaugotos nuo siuksliu. Mat apacioje dar palestinieciu apmires turgus ir tie kurie pasiryze but savo gimtoje vietoje iki kol Izraelis pasitrauks arba kol patys zus bekovodami uz savo buti. Isivaizduok, ateina kas nors i tavo nama ir pasako, kad nuo siol antras aukstas ju, tave visaip niekina, zemina, zudo tavo brolius ir seseris. Kas belieka? Arba begt arba likt ir kovot zinant kad esi teisus. Iki siol nesuprantu kur visas pasaulis ziuri ir kodel visa tarptautine bendruomene tai remia, kai tai (ir gausybe kitu pavyzdziu) yra nelegalu net pagal tarptautine 4 Zenevos konvencija, pagal tarptautini istatyma. Tai va taip mes ir einam ta turgaus gatvele, virs galvu tinkline tvora ant kurios kruvos siuksliu sumestu is virsuje viespataujanciu Izraelio paaugliu kariu ir "naujuju gyventoju (settlers), vietiniai mums sako kad cia taip pat pila ant ju galvu ir dvokiancius vandenis ir myza kariai, ilgai laukt netenka ir patys pajuntam - vos uz poros metru teka dvokianti dar karsta, tiesiai is gyvo katilo, sysiaus srove. Viename name gyvena vis dar seima (jei tai galima pavadinti gyvenimu) tad turim galimybe uzlipti ant stogo (cia jie visi ploksti ir sujungti) ir paziuret i puse, kuri dabar jau uzimta Izraelio. Uzlipus, mums Anas vercia cia gyvenancio vaikino istorija. Viena diena Izraelio kariai atejo i ju namus ir pasiule juokinga suma kad sie issinesdintu, nes jie nori to namo, kai jie nesutiko, kariai suvare juos visus (7 vaikai, tevai ir mociute) i viena kambariuka (matem, maziukas, kokiu 8 kvadratu) ir laike juos ten 2 dienas neisleisdami net gamtiniu reikalu atsilikti. Tada nusove vaikus, vyresnius vaikinuko su kuriuo kalbames brolius ir... isejo... Po to kasdien vis vyksta siokie tokie ispuoliai ir niekinimai, tai jau ju kasdienis gyvenimas, ir tokiu istoriju cia simtai.. (Argi nuostabu kad taip gyvenant esi pilnas pykcio, argi nuostabu kad taip atsiranda ir savizudziai vadinami bombininkai)? Kol stovim ant stogo, mus praso nieko nefotografuoti ir net netraukt fotoaparatu, baiminasi del musu saugumo ir is visur stebinciu izraelio kariu akiu ir automatu kulku. Jie dar pajuokauja "jus nufotografuos". Ir tiesa, apacioje, Izraelio puseje mus mobiliaisiais telefonais fotografuoja ir kazka arabiskai rekia du trylikiniai berniuksciai. Jauciam, kad atmosfera kaista ir nezinom kas laukia, jei dar pasiliksim cia bent kiek ilgiau. Leidziames zemyn ir patraukiam toliau turgaus gatvele link Abrahamo mecetes.

I ja patekti tenka praeiti keleta kliuciu, pirma - vadinamas checkpoint'as. Tai metalines grotos ir metalo detektorius ir zinoma Izraelio atributai - kariai iki dantu ginkluoti automatais. Praeinam. Mums grieztai isakyta kad galim tik eiti i mecete, o is ten atgal pro ta pati checkpoint'a tuo paciu keliu atgal is kur ateje, negalim eit gatve zemyn, nes ten Izraelio teritorija. Prie vartu i mecete dar karta esam aptikrinti kariu ir ileidziami i vidu. Abrahamo mecete - svarbi trims didziosioms religijoms - Islamui, Krikscionybei ir Judaizmui. Cia 1994 ivyko vienas is ziauriausiu ir kraupiausiu zudyniu. Maldos metu, kai visi musulmonai meldesi veidu i Meka, is nugaros pro duris iejo izraelio pilietis ir pradejo visus saudyti automatu, mesti bombas ir tiesiog zudyti beginklius zmones. Jis buvo nukautuotas Izraelio kariu. Nuzudyti 36 Palestinieciai. O zmogzudys buvo neva palaikytas "protiskai atsilikusiu" ir iki siol gyvas, laisvas ir tikrai ne protiskai atsilikes. Valio!!! Laukiam kito ispuolio, o jei neva vel Palestinieciai pasipriesins - visi stosim kovot pries "terorizma". Dabar Abrahamo mecete, kurioje yra Abrahamo karstas, jo zmonos ir kitu svarbiu istoriniu veikeju karstai, yra padalinta i dvi dalis, viena Palestinieciams ir turistams, kita - didzioji dalis- Izraelieciams, kur jie daznai visu garsu paleidzia diskotekine muzika maldos metu, kad ir vel eilini karta niekintu musulmonu maldos namus; mums ten nevalia kelti kojos. Palestinieciu dalyje dar vaikstom ir skaiciuojam kulku zymes sienoje, bet pametam skaiciu ir iseinam...

Visas vizitas nuo to laiko kai nulipom nuo stogo iki kol vel grizdami atgal prienam minetaji nama ant kurio buvom uzlipe praeina ne daugiau nei 30 minuciu. Prie musu pribega tas pats vaikinukas ir sako "Mano namas dega butent siuo momentu, lipkit ant stogo, paziurekit". Lipam uosdami stipru degesiu kvapa (sis kvapas jau tapo iprastas vizito Palestinoje metu, tik ne toks stiprus). Nuo stogo matome apacioje liepsnojanti ir rukstanti pirmaji pastato auksta, kuriame seima vis dar gyvena. Pasirodo tie du berniuksciai, kurie anksciau mus fotografavo - paeme ir padege. Padege, nes pamate mus, vadinamus "internationals". Jie to nenori. Nes "internationals" turi galimybe ir jega tuo paciu metu iseiti i savas salis ir skleisti informacija apie tai kas IS TIESU vyksta okupuotuose Palestinos teritorijose, ne tai ka raso ir ka mums bando isiulyti tarptautines didziosios televizijos. Neisivaizduojat, koks jausmas zinant, kad kazkieno namas dega vien del tavo kaltes, kad aplankei kazkieno namo stoga 5ioms minutems. Taciau vaikinukas atrodo, per daug emociju nereiskia, ir pykcio ar nieko panasaus mums nerodo. Anas tepasako, kad cia jau kasdienybe ir tai kad mes cia ir kad matom kas vyksta tera vienintelis ju (ir Palestinieciu bendrai) sansas, kad kas nors kada nors pasikeis... Deja, jau daugiau nei 40 metu si okupacija gyvuoja ir klesti tarptautines bendruomenes remiama.

Prislegti greit zingsniuojam atgal link masinos, nes situacija vis karsteja... dabar gatveje jau pilna Izraelio kariu visur, o pries pusvalandi ju nebuvo ne zenklo matyti... rizikuoti labai nesinori tad einam link masinos..

Pavaziuojam keleta metru ir mus sustabdo ir liepia isjungti varikli. Pries mus, mergaiciu mokykla ir visos mergaites suvarytos i mokykleles kiema kazkodel tai "saugomos" ginklu.. ten pat buriuojasi burelis vietiniu zurnalistu su butina saugumo priemone - salmu. Nezinom kas dedasi, bet zinom, kad tai susije su gaisru uz keliolikos metru. Po keliu minuciu mums liepia vaziuoti. As vis dar laikau pridengta kamera ir filmuoju kas vyksta (perziurejus veliau suprantu kad is juostos jokios naudos, nes saule spigina tiesiai i lenze ir tik girdeti suksmai). Butu pamate, kulka butu buvus garantuota. Kvaila rizika, o rezultatas gaila nieko gero.

Anas skuba i susitikima su kita organizacija, tad mus pameta miesto centre. Mes dar turim susitikima su kita organizacija "Palestinian children art center". Dar tik 13:00 valanda, tad turim visa valanda laiko iki susitikimo. Ieskom kur pavalgyt, bet taip ir nerade kebabines uzsukam i kepyklele ir nusiperkam atsigerti, draugiski darbuotojai mums dar iteikia po bandele, ir nors bandom sumoketi, jie tik aiskina kad cia dovana. Pagarba Palestinieciams, iki siol is visu sulaukem tik paciu geriausiu ir draugisku veiksmu, nuolat padedanciu ir labai siltu.

Vel ieskom telefono, norim susisiekt su Salih, organizacijos PCAC nariu, su kuriuos esam susitare. Neuzilgo atsiduriam gaisrineje, cia gaisrininkai is savo telefonu skambina Salih ir sutaria kad jis mus pasiimtu is gaisrines. Velgi, ne zodzio angliskai (o mes beveik ne zodzio arabiskai) o paslaugumas ir draugiskumas nenusakytas. Palaukiam kelias minutes, gaisrininkai isvyksta i dar viena gaisro atveji, o mus pasitinka Salih. Vaziuojam per miesta, ir jis mums aiskina kad dabar situacija labai nekokia ir dalis keliu staiga buvo uzdaryta, tad kamsciai ir visikai protu nesuvokiamas eismas pripildo atviras likusias gatves.

Atvykus i organizacija, jis mus vaisina kebabais, pasakoja apie situacija Hebrone ir galiausiai apie tai ka veikia organizacija. Nesiplesiu i ju veikla, tik pasakysiu, kad tai labai atvira ir gausybe puikiu projektu vykdanti organizacija, o Salih atsidavimo vaiku svietimui geriausias pavyzdys. Su sia organizacija dar tikrai turesime bendru projektu ateityje. Salih taip pat yra ir profesionalus menininkas, ir netgi pasisiulo mums duoti savo paveikslu paroda, kuria jis sukure ir ekspozavo pries metus "100 was to peace from Palestine". Taigi dabar grize mes turim dar viena isipareigojima, rasti tai parodai vietas ivairiose galerijose ir skleisti ju zinia, kad palestinieciai gali rasti bent 100 budu taikai, jei tik aplinkinis pasaulis to panoretu.
Greitai prabega bent 3 valandos kalbantis su Salih, ir jam ir mums laikas keliaut. Sikart kelione i Betlieju uztrunka daugiau nei valanda (paprastai 15 min), mat kelyje ivykusi autoavarija. Islipam pilni ivairiu misriu emociju. Suvokdami kokie laimingi esam budami laisvi. Net pagalvojau, kad jei ir vel check pointe paklaustu ko vaziuojam i Betlieju ar kokia proga buvom Hebrone, net negaleciau atsakyti "Gyvenu laisvoj saly, vaziuoju kur noriu". Supratau kaip daznai sia fraze "I live in a free country" svaistausi kur reik ir kur nereik, nes nesuvokiu tos laisves vertes, lyg ji man dovanota butu.

19:00 jau sedziu prie kompiuterio ir dziaugiuosi kad Betliejus siek tiek ramesnis nei Hebronas. O kai kurie sianakt ir vel kes pazeminima ir netektis...

2009-01-01 21:21

nebūtinai sutinku su pozicija, bet apsakymas labai įdomus, įtikinantis

2009-01-02 19:09

Hmmm... idomu butu isgirsti paties pozicija Šypsena

2009-01-03 12:52

Labas.Apsakymas ganetinai idomus vaikams ir,reikia pasakyti,ju lygio.Ir tai,jei turesim omeny vaikus pradines mokyklos amziauss.O istikruju tai visai neatitinkantis tikroves ir labai labai pavirsutiniskas.Matot,gyvenu Izraelije jau pakankamai senokai,nuo 1987 metu,teko tarnauti ir armijoje,tiesa jau rezerve,bet teko but ir Gazos

2009-01-03 13:03

tesinys...

ruoze,dar kai Gaza nebuvo Palestinos autonomija ir Samarijoje,tai paciam Sheme,jau esant autonomijai,buvau ten Juozapo /Josef/ kapo apsaugoje,man pasiseke,tik baigus tarnyba ,po menesio Josefo kapas bvo uzpultas arabu,buvo pora zuvusiu Izraelio kareiviu ir tas kapasc sunaikintas,tarp kitko tai ir krikscioniska vertybe,bet buvo sudegintas ir viskas,buvau Alon More gyvenvietes apsaugoje,Gazos ruoze buvau paciam Gazos mieste ir 3 kartus tokios gyvenvietes Kfar Darom apsaugoje,dar kai kur,tai kazkoki tai supratima tutiu.Kalbet apie is neturejimo kas veikt arabu seimu zudyma yra kvaila,nes tai neatitinka tikroves,tai tiesiog neimanoma,aisku kazkokie tai arabai gali biesai zino ka pripasakoti,bet ar tai tiesa ,labai abejotina.Tuo labiau,kad pati sakot,jog lydintysis blogai labai kalba angliskai,lieka tik daleisti,jog Jus zinot arabu kalba.Vienu zodziu Jusu kurini vertinu tik kaip norejima pasireikst irb pilna nesigaudyma tikrovje.

Su pagarba,Arvydas-Jonas Zvirblis.

2009-01-04 13:10

Kitokiu pasisakymu per daug ir nesitikejau. Sakai gyveni jau nuo pirmosios intifados Izraelyje. Sunku patiket kad vis dar tiki kad Izraelis tera auka. Kita vertus suprantu, kad tavo namai, kurie deja pastatyti ant kitu kraujo, tau svarbus. Bet kaip tau pavyksta susitaikyt su tuo kas vyksta, ka IDF veikia? Nezinau, nebent buvai labai jau sventoje vietoje ar garbes sargyboj, neteko ginklo laikyt, neteko zemint ir niekint vietiniu zmoniu, neteko zudyt, neteko paciam bijot del savos gyvybes...  Beje, po armijos irgi gavai metines atostogas pakeliaut po Azija ar siaip kur, kad sazine apvalyt, smegenims duot kitokio darbo nei zudymo masinos?  Kodel tiek buvusiu kariu (dabar jau rezerve) skesta narkotikuose, kodel tiek daug (ypac moterys) nepalieka psichiatru kabinetu po armijos traumu, kodel vis daugiau atsiranda "refusniku"...

Noreciau paklaust ar iki siol manai kad Izraelio veiksmai gali buti pateisinti bent jau zmogiskumo  (imkim kad ir paskutiniu dienu ivykius Gazos ruoze, nori pasakyt kad ir vel Izraelis "ginasi"? Ginasi nuo ko? Nuo zmoniu ginkluotu akmenimis? Nejuokinkim zmoniu sakydami, kad Izraelio armija -4 stipriausia pasaulyje- ir Palestina -kuri neturi armijos- yra dvi lygios jegos)? Nes buti pateisinti tarptautiniu istatymu deja negali. Viena aisku, kad is istorijos zmonija nera linkusi mokytis. Vyksta genocidas ir apartaidas is naujo. Bet dar ne viena okupacija nevyko amzinai, grius ir si.

Kad zudomi zmones "for fun" nera taip jau ir kvaila ir deja faktais patvirtinta. As supratima irgi turiu nemenka, kalbejau su pakankamai zmoniu susijusiu tiesiogiai ir netiesiogiai su konfliktu. Taip pat ir su siuo metu tarnaujanciais zydu kariais (kokie ten kariai, piemenys issirikiave visur), maciau nemazai slyksciu vaizdeliu kaip elgiamasi ant checkpointu,  atsisakiusiais tarnauti, buvusiais kaliniais, studentais kurie buvo ikalinti nezinia uz ka (o tiksliau tai uz "blogas" idejas), zuvusiu vaiku tevais, zurnalistais, Gazos gyventojais, pabegeliais Jordanijoje, politinemis partijomis, Izraelieciais ir t.t. Todel manau, kad ziniu turiu pakankamai, ir cia net nereikia daug ziniu objektyviai matyti kas dedasi. Masiniai zudymai negali buti pateisinti. Deja siuo atveju pateisinsiu dauguma Palestinieciu veiksmu, nes jie turi teise ginti savo laisve, jie yra okupuojami. Nesuprantu kaip Izraelis vaidina aukos vaidmeni budamas okupantu. Cia jau nebe nuomones klausimas, ir tikiu kad kuo daugiau Hamas kovos uz savo zmones, tuo daugiau Palestina igaus paramos ne tik is arabu saliu, bet ir vakaru. Aisku JAV nerems, nes pati yra paremta didziuliais Izraelio lobbiais, taciau Kinija ir Rusija jau stovi Palestinieciu pusej ir tikiu kad tai ves prie sekancio pasaulinio karo.

 

 

2009-01-04 16:21

Oj ponia ar panele Jurga,gaila man Jusu,apsvaigus kazkokia,sapaliojat nesamones ir grozites savimi.O grozetis taigi ner kuo.Izraelio veksmus pateisinu pilnutinai,nes tai mano salis,mano namai,o savo namus ginti privaloma.Gincytis su Jumis ir kazka tai irodineti yra beprasmiska,tie pseudokairuoliski poziuriai zinomi ir atnesa daug daugiau zalos nei naudos.Tas cegevariskumas tik zala nesa.Gal kada nors dasiprotesite.

Su pagarba

Arvydas-Jonas Zvirblis.

2009-01-04 23:37

Tiek to. Butu daug idomiau jei ponas Arvydai kalbetumete faktais.

2009-01-15 15:10

Aciu, Jurga, jums uz jusu mintis. Esu suzaveta, jog dar kazkam rupi ta nelaiminga tauta - palestinieciai. Absoliuciai su Jumis sutinku, jog tai, kas vyksta Palestinos zemeje- tai okupacija ir tautos naikinimas. Kaip pazistama, ar ne? Turejom patys tokia patirti. O pasaulis uzmerkes akis ir apsimeta, kad niekas nevyksta, nors BBC ir CNN komentuoja, kad tai kas dabar vyksta Gazos ruoze - tikru tikriausias karinis nusikaltimas, ir Zenevos konvencijos pazeidimas.  Padeti stebi Jungtiniu Tautu atstovai ir jie komentuoja ir rodo filmuota medziaga. Taciau jie per silpni kazkaip paveikti, nes cia stovi galingesnes jegos, o butent kokios nesunku susigaudyti .Gaila, jog savo kariniais veiksmais Izraelis ugdo nauja Izraelio nekenteju karta, galbut ir teroristu. Beje, mano dukra studijuoja viename uzsienio universitete tarptautine ziniasklaida ir per viena paskaita studentams parode dokumentini filma apie Izraelio okupacija ir apie palestinieciu isvaryma is savo namu viduryj nakties , kaip Izraelio kareiviai dauzo galvas i siena just for fun ,anot Jurgos, kaip buldozeris ,irgi nakti ,griauna nama, kuriame miega palestinieciu seima. Visi studentai buvo sukresti, nes niekas per daug nezino, kas is tikruju dedasi toje salyje. O seminaro metu destytojas norejo parodyti kaip ziniasklaida gali formuoti zmoniu nuomone, nes palestinieciai pasauliui nuolatos rodomi kaip paprasciausi teroristai. O teroristu visi bijo. Taigi neverta ir kreipti demesio ka daro Izraelis, nes jie kovoja uz "teisinga" reikala.  Beje, vel tos pacios galingos jegos suveike ir lygiagreciai su Gazos naktiniu bombardavimu pradejo rodyti  serija filmu apie Holokausta, beje, per BBC. Atseit, gailekit zydu. Ir kaip tai p.Zvirblis pavadintu? O kad p.Zvirblis teisina okupacija ir karo veiksmus nieko stebetino, visi okupantai tai dare ir daro. O Izraelis pasirinko labai gera laika karo veiksmams vykdyti, nes pasaulis suka galva kaip issivaduoti is ekonomines krizes. Vakaru zmones paskende skolose ir dreba del savo rytdienos, taigi ir nelabai rupi kas darosi kitur, nes, kaip zinia, savi marskiniai - arciau kuno.Na o Amerikoj kaip ir nera valdzios,nes vienas prezidentas jau nedirba, o kitas dar nedirba.

2009-01-15 17:11

Aciu Dalia! Labai pradziugino zinia, kad yra zmoniu turinciu truputi gilesniu ziniu!!!

As irgi studijavau zurnalistika, iki tol kol supratau i koki mesla (cia buvo Klaipedoj) busiu iklimpus. Man geda matyt kai kurias televizijas ir gaila zmoniu, kad jiems smegenis taip lengvai plaunamos ir manipuliuojamos.

Siuo metu, stebetina ir pagirtina, kad dauguma ziniasklaidos pradejo rodyti kas is tiesu vyksta Gazoj.

Praleidau kelis metus atsirinkdama informacijos saltinius, gaila kad ne vienas is ju nera placiai zinomas.

O del siuo metu eskaluojamo holokausto... Neteisinu Hitlerio zygdarbiu, bet giliau pasikapscius rasim, kad sito buvo galima isvegti. Ypac, kai zydu europoje situacija (pora metu dar pries prasidedant holokaustui) prastejo - buvo siulymai jiems padeti ir priglausti is ivairiu saliu, kad isvengtu mirties. Deja siulymai buvo pateikti Zionistams. O, zionistu interesai buvo kiti - grizti i neva pazadetaja zeme, o ne gelbeti savo zmones. Tad jie padejo tik tiems keliems, kurie sutiko vaziuoti i Palestina, kurti "izraelio". Deja dauguma, norejo emigruot i ten kur buvo pakviesti - JAV, Kanada ir t.t.

Kas siandien vyksta Palestinoje (koks ten Izraelis, 60 metu???) - tera "master plan" kaip jie patys vadina vykdymas. Ikurimas pilnos zydu valstybes. Ir palestinieciu isvarymas bet kokia kaina. Juk jie nera "fully humans".

Labai supaprastinau viska, bet zinia akivaizdi tiems kurie nori matyti.

Vyksta genocidas ir apartaidas vienu metu. Sutikti PAR pilieciai, kurie grizo is Palestinos teritoriju sake "It has never been as bad in South Africa as it is there".

O as palikt taip negaliu, nes visur yra zmogiskumo ribos. Ir zinau, kad daug pakeist negaliu, bet galiu padaryti kazka ir nenuleisti ranku.

Sutinku su jumis visiskai, kad daug kas ne nezino kad toks kofliktas is viso egzistuoja. Va cia mes grize ir bandysim keist padeti. Visa sausi praleisim darydami prezentacijas ir kalbedami apie faktus Europos mokyklose ir universitetuose. Tikiu, kad tik zinojimas veda zmones prie veiksmu. O veiksmai turi but dideli, kad kas nors is esmes pradetu keistis.

 

 

 

2009-01-15 17:13

Iveliau klaida. Prezentacijos vyks ne sausi o vasari.

2009-01-16 17:46

Jurga, vis tiek stebiuosi Jumis, juk esate jauna panele, galetumete sau pirktis naujas sukneles ir dziaugtis jaunystes teikiamais malonumais, o Jus atrodo visai rimtai uzsiemete atstovauti Palestina ir jos zmones ir ginti ja.  Taciau labai dziaugiuosi del to ir linkiu geros kloties sioje veikloje.

Beje,  pazangus pasaulio zmones labai smerkia Izraelio invazija, vyksta protesto akcijos prie Izraelio ambasados. Dziugina tai. kad ne visi zydai sutinka su sia politika ir konkreciai galiu pasakyti, kad DB parlamento narys zydu tautybes seras Gerald Kaufman Izraelio armijos veiksmus sulygino su naciu elgesiu II-ojo pasaulinio karo metais. Ir dar: Izraelis,   sunaikino UN  visa humanitarine pagalba, kur buvo vaistai, maistas ir t.t.

Keista vis delto, kad tiek mazai pasisakymu. Gaila.

 

 

2009-01-16 18:33

Dalia, kiekvienas dziaugiasi sava jaunyste taip kaip mato ja prasminga Mirktelėti Darau tai ka tikiu esant teisinga.

Aciu uz palaikyma.

O del pasisakymu gausos.. tai atspindi zmoniu domejimasi tema. Besikoliojantys man privaciai raso Šypsena

2009-01-16 20:17

 o jums pasisakymu truksta?Man labai gaila kai protingi zmones savo ismone naudoja velniai zino kur,labai visiems rupi pasirupint kazkuo svetimu,tolimu......tik pamatem,kad kazkur kazkas blogai gyvena,kariauja,pykstas-visur mums reikia isikyst.As taip pat juos uzjauciu,bet po velniu,apsidairykim kas dedas pas mus,patys neturim ko est,kariaujam su valdzia kasdien.........et einu parukyt....

2009-01-16 20:33

Nelyginkim to kas vyksta ten ir pas mus.

Mes dabar kovojam uz tai KAIP gyventi. Ten kovojama uz tai KAD gyventi.

Ir man asmeniskai labiau rupi tie kuriu teise egzistuoti yra nubraukiama. Vien del to kad mums patiems nera taip gerai, nereiskia, kad galim spjaut i visus kitus. Bent jau ne man.

2009-01-16 20:39

Sauliau tu teisus,pirmiausia issisluoti reikia savo kiema,o paskui ziureti pas (kaimyna)

2009-01-19 11:35

p.Sauliau, nezinau ar prisimenat kas dejosi pas mus Lietuvoj per Sausio ivykius, taciau as atsimenu buvome labai laimingi, kai mus palaike tarptautine visuomene,  ivykiai buvo placiai komentuojami ir filmuojami uzsienio saliu zurnalistu. Tokiu budu uzsienio pilieciai galejo suzinoti apie tai kas mes,  ko mes siekeme ir kodel. Nes zinia, kaip ir visi okupantai, sovietai  teisinosi, kodel jie naudoja tankus pries taikiu zmoniu minia, atseit mes ekstremistai, separatistai, skaldome galingos valstybes vientisuma. O juk pasauliui buvome zinome kaip Siaures Vakaru regionas, esantis Tarybu Sajungos sudetyje. Taciau istoriniai faktai ir viesumas padare savo.  Todel ir nemanau,  kad mums turetu nerupeti , kas dedasi Palestinoje ir tai nera vien tik tos salies reikalais, nes vienaip ar kitaip tai veikia visa zmonija. Prisiminkit kodel kilo du Pasauliniai karai.

O kas del savo kiemo slavimo - zinoma, ji reikia sluotis irgi. Taciau kiekvienam savo. Darbo uztenka visiems.O Izraeliui tokia politika, kad niekas negirdi, niekas nekalba, niekas nesikisa tiesiog butu fantastiska, seniai butu palestinieciai  nusluoti nuo zemes pavirsiaus.

p.Sauliau, tai ka turim Lietuvoj dabar tai ir yra pasekme ilgalaikes sovietu okupacijos.

2009-01-19 20:16

p.Dalia kas liecia sausio 13,tai tik mes issikovojom sia laisve(kabutese) .Del tarptautinio palaikymo as turiu savo nuomone ir abejoju,kad jie palaike mus uz grazias akis,o kad filmavo mus ir komentavo tai cia gi buvo sensacija,gruzija irgi ir filmavo ir komentavo,bet kistis nelabai norejo isskyrus aisku mus(mes turim visur sudalivaut).ir viena kart reikia baigt viska verst sovietam.Buvom tarybu sajungoj,dabar europos,tas pats s.... tik kitoj saujoj.Paziuresim prie kurios valdzios per 50 metu daugiau bus sukurta ir sugriauta.Prie tarybu ruko kaminai gamyklu,o dabar tos gamyklos kelis kart perpirktos stovi tuscios.Nekaltu zmoniu gaila labai,bet visgi kol patys apsisyke tai ner ko ir kitu mokyt gyvent.               cia tik mano nuomone

2009-02-03 23:07

Laikas ir man išsakyt savo nuomonę šiuo klausimu. Kaip visada, taip ir šįkart reikia ieškot viduriuko, o ne kraštutinumų. Jurga, aš net neabejoju, kad dalis izraeliečių skriaudžia palestiniečius, išvaro juos iš namų, žudo ir t.t. Ir tai neteisinga ir žiauru, tačiau kitas klausimas ką daro dalis palestiniečių - taip pat žudo ne tik karius, bet ir civilius Izraelio ir net kitų valstybių piliečius. Tačiau tu to nepaminėjai, nes girdėjai vieną pusę ir kitos po tokių žiaurumų net nenori girdėt. Pasižiūrėkim į kitą pusę. Po Jeruzalės sugriovimo pirmais amžiais po Kristaus žydai tapo tauta be valstybės ir ta nedidelė dalis žydų, kurie buvo įsikūrę dabartinėje Izraelio ir arabų teritorijoje buvo terorizuojami, žudomi iki pat šių laikų. Apie tai užmirštama paminėt. Pažiūrėkim po Izraelio susikūrimo, kiek priešiškų valstybių turėjo nauja valstybė, kiek teko patirt karų, žudymų, nelaimių. Tai valstybė kuri pastaruosius 60 metų daugiau kariavo, o tuo laiku, kuriuo nekariavo, turėjo ruoštis karui. O kaip jūs galvojat kariams, kurie pastoviai įtampoj nepavažiuoja stogas nuo matomų žiaurių vaizdų ir nereikia net pačiam žudyt, užtenka matyt žudomus žmones abiejose pusėse. Izraelis 3 kartus mažesnė valstybė už Lietuvą, nors gyvena virš 7 mln. gyventojų. Ką šiuo metu daro Izraelis, tai apsaugo savo gyventojus nuo didesnių išpuolių nepaprastai žiauriomis priemonėmis, tačiau jei jie neduos atkirčio, juos pačius sumindys. Tai užburtas ratas, nes arabai nuo seno nekenčia žydų, o žydai arabų. Ši maža valstybė rodo nepaprastą kovingumą tokioje priešiškoje aplinkoje. Aišku, ji remiama JAV. O apie tarptautines organizacijas ypač JTO tai nieko gera negaliu pasakyt. Afrikoj JTO atstovybės pilnos korupcijos, tas pats ir kituose karštuose taškuose kiek teko girdėt ir skaityt. Vien Kosove kiek rašo spauda per pastaruosius 10 metų iš skirtų 2,3 milij. eurų skirtų Kosovui atstatyt įtariama kažkur tai JTO valdininkų kabinetuose nusėdo apie 400 mln. litų. O Sauliui pasakysiu tiek mes pakankamai geram gyvenam, kad jau kažkam kažkiek galėtumėm padėt. juk ir mes be kitų valstybių politinės, ekonominės pagalbos tiek toli nebūtumėm pažengę. Iškart mane apipilsit kaltinimais, kad nematau, kaip nemažai žmonių blogai gyvena, bet pasakysiu taip pat kad kai kur  už mūsų vargingiausius šimtus kartus gyvena prasčiau. Kai kur Afrikoj už 50 litų daugiavaikė šeima išgyventų mėnesį. Kitas klausimas kaip tie paramai skiriami pinigai panaudojami tiek Lietuvoj, tiek užsieny. Daug nusėda tarpininkų kišenėse, kitur patys gaunantieji paramą nemoka jos taupiai ir protingai panaudoti.

2009-02-03 23:49

Arturai, aciu uz komentara.

Nesutinku su dauguma faktu, bet nebenoriu gincytis ir ka nors irodineti. Puikiai zinau, kad cia ne dauguma zydu ar izraelieciu elgiasi kaip elgiasi. Daug is ju yra tokios pacios aukos sitos okupacijos kaip ir Palestinieciai. Deja, nepalyginamai didesniu masteliu. Sutikau daug Izraelieciu, Zydu, kurie kovoja su sita okupacija, nes jie nesutinka, kad tai kas vyksta vyktu ju vardu. Jie sako "not in my name my government will do such things". Zinau pakankamai neblogai apie abi puses, ir deja budamas ten ir matydamas koki neimanoma gyvenima zmones stengiasi isgyventi Vakaru Krante paprasciausiai stovi uz tuos kuriu paprasciausia teise i gyvenima yra atimama. Man visikai vienodai kuri religija su kuria religija kovoja, ypac zinant kad visas sitas konfliktas nesusijes su religija o su zeme! Uz bet kurios religijos yra zmones.

Del arabu-zydu amzinu nesutarimu, tai dar viena miskoncepcija. Patys zydai pripazino, kad vienintele pasaulio dalis kur jie gyveno metu metus taikiai buvo tarp arabu ir ju.

As neteisiu zydu, nes zinau, kad dauguma yra aukos savo paciu vyriausybes sistemos ir zinau gausybe tu kurie nenori viso to, taciau pakeist daug negali irgi.

Bet kokiu atveju kiekvienas pilietis yra atsakingas uz tai, ir ypac Europa bei JAV. Nes tai musu tautos is kaltes jausmo (del holokausto ir zionistu spaudimo) padalino buvusia Palestina ir importavo konflikta. Jeigu taip gaila buvo reikejo pasiulyt visiems zydams sukurti valstybe Vokietijoje ar bet kur kitur, o ne importuot konflikta ant nekaltu zmoniu.

Del to kad Izraelis ginasi, dabar man jau tai skamba kaip didelis ir ziaurus anekdotas, gaila kad tiek zmoniu tuo tiki vis dar. Zinau, kad kalba eina apie tai ka girdim per televizoriu, kad arabai "suicide bombers" ir pan. zinau kad yra smurto, bet faktas tas kad tik 0.5% visu palestinieciu kovoja smurtu - ir tai as smerkiu, taip pat kaip ir bet koki kita smurta! Bet 99.5% palestinieciu rezistuoja taikiai, pakesdami viska. Gaila kad mums pristatoma per ziniasklaida tik ta dalis 0.5%.

Nebesutinku su "viduriuko" ieskojimu. Nes tai pati patogiausia pozicija. Ir nors zinau abi puses, ir galiu suprast abi puses, si karta prisiimu atsakomybe. Nes kalbu ne apie zydu isnaikinima ar izraelio panaikinima, kalbu apie pacias elementariausias zmogaus teises.

Su pagarba,

Jurga

 

2009-02-04 00:09

Dėl atsakomybės aš pritariu. Už dominuojantį ir nenutraukiamą smurtą bet kurioje pasaulio dalyje esame atsakingi visi - aš, tu it kt. Bet dauguma pavyzdžių pasaulio istorijoje parodo, kad įsikišama, kai tai yra naudinga dėl kokios nors priežasties, sakykime kad ir dabar Afrikoje vykstantys didžiuliai konfliktai, tas pats genocidas vykęs Ruandoje ir t. t. Aš manau, kad žydai turi gyventi savo istorinėje teritorijoje, tačiau tikslas nepateisina priemonių. Naudodami visas priemones jie nusižengia savo religijai galų gale. Ir aš tikrai žinau, kad daug arabų ir žydų nori gyvent taikoje, nori ramybės, saugaus gyvenimo. Tas pats yra ir kitur, bet yra dalis žmonių, organizacijų kurios mato viską kitaip, kurios gimdo smurtą paliesdamos tuos paprastus žmones, jų šeimas. Ko pasėkoje kerštas gimdo kerštą, smurtas smurtą. ir taip ratas sukasi.  Nes pas juos kita kultūra, karštesnis temperamentas, stipresni ryšiai tarp šeimos narių. Manau ten yra sunku atleist, kai žūna tavo brolis, tėvas, sūnus. Aš tiesiog bandau suprast tą situaciją nebūdamas įvykių sukūryje. Nors ir tau turbūt nelengva perfiltruot situaciją ir būt objektyviai, kai šitaip paminamas žmogiškumas. Bet kokiu atveju, karas niekada nebus gražus.

Iš viso įrašų: 23
 
 
 
 
 
 

Naminiai gyvuneliai

Patiko nuotrauka? Įvertink!

Reklama Sukurk savo
Reklama

El. paštas: [email protected]

Kita Informacija: [email protected]

All Media Digital
AMDigital logotipas
Ši svetainė talpinama